close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המטבח היהודי בהיבט האדריכלי

אסתר טסהו אדר א, תשעט11/02/2019

המטבח הוא לב ליבו של הבית בכלל והבית היהודי בפרט. זה המקום האידיאלי לדבר עם אימא על כוס קפה, זה המקום בו אימא מבשלת צהריים לילדים, ומכינה עוגות לשבת או לחג. זו הזירה של אימא

תגיות:
המטבח הוא לב ליבו של הבית בכלל והבית היהודי בפרט. זה המקום האידיאלי לדבר עם אימא על כוס קפה, זה המקום בו אימא מבשלת צהריים לילדים, ומכינה עוגות לשבת או לחג. זו הזירה של אימא.
לאחדים המילים "אימא" ו"מטבח" מזכירות נוסטלגיה לימים של פעם. אנשים מהסוג הזה יתחברו בקלות למטבח הכפרי, החמים, מסוג הארונות הצבועים בתנור בצבע אפוקסי, עם הלבשת עץ וחריטות מעודנות בפנים. וישנו הסוג השני, זה שחושב קדימה ומעדיף סגנון מודרני.

אז אילו סוגי מטבחים קיימים היום בשוק?
כפי שהזכרנו בתחילה, ישנו "מטבח בסגנון כפרי" – מטבח כזה בא בווריאציות
שונות. הראשונה היא מטבח בגווני העץ המקורי ללא עיבוד מלאכותי, מה שמעניק חמימות רבה. הסוג השני צבוע בתנור ארבע פעמים לפחות. 
הגוונים הנפוצים בצביעה בתנור הם, שמנת ובז' בהיר לגווניו, אבל לא מן הנמנע שישנם צבעים נועזים יותר, כגון תכלת.
מטבחים מהסוג הזה מתחברים בקלות לארונות עליונים המשולבים עם זכוכית חלבית לדגמיה השונים וכן לסגנון הוינטג' – שפשופים מבוימים שגורמים לדלתות להיראות ישנות יותר.
יתרונות עץ מלא: ניתן לעצב את חיפוי הארונות במגוון אינסופי של תבליטים וסגנונות. חסרונות: רגיש לשינויי טמפרטורה. החומר מתרחב ומתכווץ בקור וחום ועלול להתעוות. יקר.
מי שיתעקש איתי שהוא מעדיף מטבח כפרי בגלל חמימות, או מראה טבעי של עץ וכדומה, אני אמליץ לו בחום על הפולימר.

בין כפרי למודרני
ובכן, הפולימר הוא חומר פלסטי קשיח, שמתחרה במראהו בהצלחה מרובה עם דלתות העץ המלא. הסגנון נמצא אי שם באמצע הסקאלה שבין המטבחים בסגנון כפרי למטבחים בסגנון מודרני. תלוי איזה דגם של חזית פולימר תבחרו.

יתרונות וחסרונות:
הוא מעט זול יותר ממטבח עשוי עץ טבעי, ויש לו מעלות של חוזק, בשל היותו חומר מעובד. כמו כן הוא עמיד בפני כתמים סוררים. דבר נוסף ומעניין, הוא שניתן לצבוע את הפולימר בגוונים שונים של עץ ו"לחקות" את דוגמת העץ בחריטות עדינות, כך שממש קשה לזהות אם המטבח עשוי מעץ או מפולימר. ניתן לצבוע אותו גם בגוונים מטאליים, מה שנותן 'טוויסט' מעניין לדוגמת העץ שבו.

מטבח בסגנון מודרני:
הסגנון השני, השכיח, הוא המטבח ה'מודרני'. מטבח זה מאופיין בקווים נקיים ואחידים, ארונות מרחפים, שימוש בארונות 'קלפה' וכו.
מטבח בסגנון מודרני. החזיתות מחופות פורמייקה

כשאנחנו ניגשים לתכנן מטבח בסגנון מודרני תבואנה בחשבון האפשרויות הבאות:
חיפוי חזיתות בזכוכית "high gloss" מתוך קולקציית הגוונים הקיימת. חיפוי זה מעניק שדרוג למטבח הן מבחינת נראות והן מבחינת עלות. חיפוי זה עמיד בפני שריטות ובפני פגעי מים.
חיפוי חזיתות בפורמייקה, דגם מבריק או מט. – הפורמייקה נחשבת לחומר בעל עמידות גבוהה בפני שריטות, מים, לחות ואש, בעלת ספיגות נמוכה לנוזלים וכתמים וניתנת לניקוי בקלות. היא גם אינה דורשת טיפולי אחזקה מיוחדים.


המאמר באדיבות 'הרמוניה אדריכלות ועיצוב פנים'
www.harmonya.biz

072-39-4444-5
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה